Комплексний план просторового розвитку території Остерської міської

територіальної громади

 

Інформація про замовника :

Остерська міська рада

вул. Незалежності, 21, м. Остер, Чернігівський р-н, Чернігівська обл.,

тел. +38 063-383-38-75, e-mail: box@osterska-gromada.gov.ua,

сайт: https://osterska-gromada.gov.ua.

 

1. Назва документа державного планування:

Комплексний план просторового розвитку території Остерської міської територіальної громади Чернігівського району Чернігівської області

 

2.Оcновні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування.

Комплексний план просторового розвитку території територіальної громади розробляється на всю територію територіальної громади.

Комплексний план передбачає узгоджене прийняття рішень щодо цілісного (комплексного) просторового розвитку населених пунктів як єдиної системи розселення і території за їх межами.

Комплексний план розробляється та затверджується з метою забезпечення сталого розвитку територіальної громади з додержанням принципу збалансованості державних, громадських та приватних інтересів.

Основними цілями комплексного плану є наступні:

- узгодження містобудівної та землевпорядної документації та розробка комплексного підходу до вирішення стратегічних напрямків розвитку території громади;

- розроблення ефективної функціонально-планувальної організації території громади з урахуванням існуючих можливостей території та перспективних можливостей розвитку території;

- визначення принципів формування єдиної системи громадського обслуговування населення, дорожньої мережі, інженерно-транспортної інфраструктури, інженерної підготовки і благоустрою території;

- розроблення заходів щодо цивільного захисту території та населення від небезпечних природних і техногенних процесів;

 

 - забезпечення охорони земель та інших компонентів навколишнього природного середовища, формування екомережі, охорони і збереження культурної спадщини та традиційного характеру середовища населених пунктів в межах громади;

- створення умов для забезпечення екологічно збалансованого сталого розвитку громади;

- створення сприятливих умов для інвестиційного розвитку громади;

- визначення послідовності реалізації рішень, у тому числі етапність освоєння території.

При розробленні Комплексного плану просторового розвитку території Остерської міської територіальної громади Чернігівського району Чернігівської області враховується Генеральна схема планування території України, Схема планування території Чернігівської області, стратегії та програми економічного, демографічного, екологічного, соціального розвитку відповідної території, програми розвитку інженерно-транспортної інфраструктури, охорони навколишнього природного середовища, охорони та збереження нерухомих об’єктів культурної спадщини та пам’яток археології, чинна містобудівна документація на місцевому рівні та проєктна документація, інформація містобудівного, земельного та інших кадастрів, заяви щодо забудови та іншого використання території.

Крім цього, приймались до уваги національні, обласні та регіональні програми, які також визначають відповідні передумови для прийняття проєктних рішень, а саме:

  1. Постанова Верховної Ради України «Про Основні напрями державної політики України у галузі охорони довкілля, використання природних ресурсів та забезпечення екологічної безпеки»;
  2. Основні засади (стратегія) державної екологічної політики України на період до 2030 року;
  3. Державна стратегія регіонального розвитку на 2021–2027 роки;
  4. «Програма охорони навколишнього природного середовища Чернігівської області на 2021–2027 роки»;
  5. Стратегія сталого розвитку Чернігівської області на період до 2027 року;
  6. Комплексна Програма підвищення конкурентоспроможності Чернігівської області на 2021–2027 роки «Чернігівщина конкурентоспроможна».

 

3. Те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення pecypciв).

Умови для реалізації видів діяльності та об’єктів, які матимуть значний вплив на довкілля, визначаються відповідно до Закону України “Про регулювання містобудівної діяльності”, зокрема в частині регулювання земельних відносин, зміни функціонального призначення територій та цільового призначення земельних ділянок (ст. 24). Зокрема, розділ Комплексного плану “Функціональне зонування території територіальної громади (план зонування території територіальної громади)” міститиме інформацію щодо меж існуючих та проектних функціональних зон усієї території територіальної громади, виду функціонального призначення та правового режиму використання територій в кожній зоні, у тому числі режиму забудови територій, визначених для містобудівних потреб, ландшафтної організації території, переліку переважних та супутніх видів цільового призначення земельних ділянок, які можуть встановлюватися в межах відповідної функціональної зони. Відповідно до частини першої ст. 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”, здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою ст. 3 зазначеного Закону.

У рамках здійснення процедури стратегічної екологічної оцінки Комплексного плану просторового розвитку території Остерської міської територіальної громади та формування відповідного Звіту про стратегічну екологічну оцінку передбачається врахування матеріалів Звітів про оцінку на довкілля, розроблених на вимогу чинного законодавства для реалізації видів діяльності та об’єктів у межах території О територіальної громади, зокрема щодо резервування територій у межах відповідних функціональних зон та урахування планувальних обмежень, спричинених їх діяльністю. Так розділ “Забудова територій та господарська діяльність” визначає сучасний та перспективний стан забудованих територій, розташування та параметри комплексних об’єктів містобудування, а також вплив відповідних комплексних об’єктів містобудування, розташованих за межами території розроблення містобудівної документації на місцевому рівні та, між іншим, містить інформацію щодо розміщення та основних параметрів промислових, сільськогосподарських, лісогосподарських, рибогосподарських, транспортно-складських, комунальних та інших підприємств в межах виробничих територій, а розділ “Обмеження у використанні земель” визначає обмеження у сучасному використанні земель та на проектний період і розробляється відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 2 червня 2021 р. № 654 “Про затвердження Класифікації обмежень у використанні земель, що можуть встановлюватися комплексним планом просторового розвитку території територіальної громади, генеральним планом населеного пункту, детальним планом території”. Розроблення Комплексного плану просторового розвитку території Остерської міської територіальної громади Чернігівського району Чернігігвької області передбачає формування проектних рішень на всю територію громади. Проектні рішення Комплексного плану охоплюють усі види діяльності, які провадяться або провадження яких заплановане в перспективі на території громади.

Серед основних, що можуть мати вплив на навколишнє природне середовище, можна виділити: - реконструкція, капітальний ремонт, модернізація мереж централізованої системи водопостачання, водовідведення та каналізації; - реконструкція каналізаційних очисних споруд та насосних станцій; - будівництво мереж ліній електропередачі та трансформаторних підстанції; - будівництво нових автошляхів, транспортних розв’язок та об’єктів придорожнього сервісу; - розміщення нових виробничих та транспортно-складських об'єктів; - організація нових територій кладовищ традиційного поховання; - збільшенням території житлової та громадської забудови; - проведенням робіт із очищення русел річок, які протікають територією громади та інше.

Окремі види діяльності, які перелічені вище, можуть відноситися до таких, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля.

За результатами стратегічної екологічної оцінки планувальних рішень, що розробляються у Комплексному плані просторового розвитку території Остерської міської територіальної громади, буде визначено детальніший перелік видів діяльності та об’єктів, які у подальшому підлягатимуть процедурі оцінки впливу на довкілля. Перелік умов для здійснення діяльності або надання документів дозвільного характеру на реалізацію видів діяльності та об'єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля, у тому числі інформацію щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів будуть представлені у Звіті про Стратегічну екологічну оцінку.

 

4. Інформація про ймовірні наслідки: а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення; б) для територій з природоохоронним статусом; в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення

У рамках здійснення процедури стратегічної екологічної оцінки будуть оцінені потенційні екологічні наслідки, пов'язані із запропонованими змінами функціонального використання територій та основних проектних рішень з розвитку інженернотранспортної інфраструктури населеного пункту, передбачених містобудівною документацією, а саме: а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення: Виконання стратегічної екологічної оцінки документа державного планування передбачає аналіз та оцінку ймовірних наслідків реалізації усіх передбачених містобудівною документацією перспективних заходів щодо визначення та змін функціонального призначення територій, обмежень у використанні земель, режимів використання, розвитку соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури території тощо для флори, фауни, ґрунту, надр, клімату, повітря, води, ландшафту, природних територій та об’єктів, безпеки життєдіяльності населення та його здоров’я, а також висвітлення основних можливих конфліктів природокористування.

Ймовірні наслідки для компонентів довкілля та здоров’я населення у зв’язку із впровадженням планувальних рішень Комплексного плану:

- клімат і мікроклімат: надмірних негативних наслідків не очікується. Зокрема, очікується покращення мікроклімату у населених пунктах через створення і підтримку зелених насаджень загального та обмеженого користування;

- атмосферне повітря: можливе забруднення від стаціонарних та пересувних джерел під час будівництва, розширення та реконструкції об’єктів.

Проте, очікується покращення ситуації щодо шумового забруднення у зв’язку із проведенням ремонту та відновлення твердого покриття автодоріг.

Також запропонована оптимізація транспортної мережі громади дозволить розвантажити транспортні потоки адміністративного центра громади та його околиць і таким чином підвищить якість повітряного середовища;

 - водне середовище: можливе забруднення водних об’єктів від неочищених господарсько-побутових стічних вод.

З метою охорони водних ресурсів від забруднення передбачається реконструкція, капітальний ремонт, модернізація мереж централізованої системи водопостачання, водовідведення та каналізації, а також реконструкція та капітальний ремонт очисних споруд каналізації;

- земельні ресурси: передбачається забудова вільних ділянок (нині переважно сільськогосподарського призначення та вільних ділянок у межах населених пунктів), що призведе до трансформації ґрунтового покриву та унеможливить відновлення природних біотопів на забудованих ділянках;

- ґрунтовий покрив: очікується порушення горизонтів ґрунтів внаслідок прокладання інженерних мереж та трансформація ґрунтового покриву на ділянках проектної житлової, громадської і промислової забудови;

- біорізноманіття (рослинний і тваринний світ): створення житлової забудови на сільськогосподарських землях може загрожувати зменшенню середовища існування видів тваринного світу та посилить фрагментацію оселищ.

Також можливий вплив на середовища існування (біотопи) через розвиток рекреаційних територій. Проте очікується, що створення зелених насаджень загального та обмеженого користування можуть слугувати екологічним коридором місцевого рівня для забезпечення міграції тварин та обміном генетичного матеріалу;

- ландшафти: ймовірна трансформацій ландшафтів у зв’язку із забудовою вільних земель.

Проте очікується позитивний вплив на образ ландшафту через впорядкування промислових територій, благоустрій населених пунктів, створення зелених зон;

 - здоров’я населення: значних негативних впливів не очікується. Впровадження природоохоронних еколого орієнтованих заходів (створення систем каналізації та водопостачання, очисних споруд, облаштування рекреаційних територій та зелених зон) сприятиме покращенню стану навколишнього природного середовища, а оптимізація транспортної мережі громади дозволить розвантажити транспортні потоки адміністративного центра громади та таким чином підвищить якість повітряного середовища, що позитивно вплине на стан здоров’я населення.

 

б) для територій з природоохоронним статусом: за даними Департаменту екології та природних ресурсів Чернігівської ОДА в адміністративних межах Остерської територіальної громади знаходиться 8 об’єктів природно-заповідного фонду, 7 з яких місцевого значення та частина національного природного парку «Залісся» загальнодержавного значення.

Звіт про стратегічну екологічну оцінку міститиме аналіз проєктних рішень щодо особливостей охорони та дотримання режимів обмеженого господарського використання природоохоронних територій.

 

в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення: Проектні рішення Комплексного плану просторового розвитку території Остерської міської територіальної громади Чернігівського району Чернігівської області не матимуть транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі здоров’я населення, оскільки територія громади, на яку розробляється Комплексний план, розташована на значній відстані від кордонів сусідніх держав.

 

5.       Виправдані  альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено

 

Оскільки, Комплексний план має на меті вирішення багатьох задач, у результаті застосування комплексного підходу для збалансованого розвитку території громади з необхідністю розвитку житлової, громадської забудови, промислово-комунальних ділянок різних галузей господарського комплексу, транспортної мережі, головних споруд та мереж інженерної інфраструктури громади, розгляд виправданих альтернатив проєктних рішень відбувається в процесі виконання проєкту, що передбачено методологією розроблення містобудівної документації.

У ході стратегічної екологічної оцінки Комплексного плану просторового розвитку території Остерської міської територіальної громади передбачається розгляд планувальних альтернатив у зв’язку із особливостями природних умов, екологічного стану та сучасного використання території, а саме: 1) Альтернатива 1 – “Нульовий сценарій”: за умов відсутності Комплексного плану просторового розвитку території Остерської міської територіальної громади та продовження функціонування громади в умовах, що склалися; 2) Альтернатива 2 – реалізація Комплексного плану просторового розвитку території громади та впровадження його планувальних рішень; 3) Порівняння варіантів окремих рішень Комплексного плану. Зокрема, щодо розміщення ділянок для нової житлової забудови, виробничих територій, прокладання автодоріг, створення озеленених територій загального користування.

В процесі розроблення комплексного плану розглядаються деякі принципові пропозиції щодо функціонального використання територій з метою можливої їх інтеграції до проєкту у якості проєктних рішень. При цьому авторами Звіту про стратегічну екологічну оцінку будуть опрацьовані можливі ризики для довкілля, а також досліджені позитивні ефекти за умов впровадження даних пропозицій та здійснене обґрунтування вибору виправданих альтернатив окремих проєктних рішень.

 

6. Дослідження, які необхідно провести, методи i критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки

Для здійснення стратегічної екологічної оцінки будуть використовуватись логічні i формалізовані методи прогнозування.

Для підготовки звіту CEO передбачається використовувати наступну інформацію:

•        доповіді про стан навколишнього природного середовища;

•        статистичну інформацію;

•        інформація, яка включена в інші акти законодавства, які мають відношення до проєкту;

•        дані моніторингу стану довкілля;

•        iнша доступна інформація.

Основним критерієм під час стратегічної екологічної оцінки проєкту містобудівної документації є її відповідність державним будівельним нормам, санітарним нормам i правилам України, законодавству у сфері охорони навколишнього природного середовища.

  Під час підготовки звіту стратегічної екологічної оцінки визначити доцільність i прийнятність планованої діяльності i обґрунтування економічних, технічних, організаційних, санітарних, державно-правових та інших заходів щодо забезпечення безпеки навколишнього середовища.

Відповідно до вимог Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» до звіту про СЕО необхідно включити ряд оцінок:

- аналіз контексту планування, аналіз поточного стану довкілля і тенденцій його змін, цільовий аналіз та аналіз наслідків виконання ДДП для довкілля, оцінку альтернативних сценаріїв, а також рекомендації щодо пом’якшення впливу на довкілля та заходи із запобігання несприятливого впливу;

- врахувати вимоги Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»;

- відповідно до вимог Закону України «Про охорону атмосферного повітря» передбачити заходи щодо збереження та відновлення природного стану атмосферного повітря, створення сприятливих умов для життєдіяльності, забезпечення екологічної безпеки та запобігання шкідливому впливу атмосферного повітря на здоров’я людей та навколишнє природне середовище;

- передбачити розміщення промислових та сільськогосподарських підприємств з підвітряного боку відносно житлово-громадської забудови;

- передбачити для існуючих підприємств в межах населених пунктів застосування новітніх технологій з екологізації виробництва;

- передбачити дотримання розмірів санітарно-захисних зон до об’єктів забудови населеного пункту (підприємства, виробництва та споруди) відповідно до Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 19 червня 1996 року № 173;

- передбачити упорядкування та озеленення територій санітарно-захисної зони промислових підприємств та інших об’єктів;

- відповідно до вимог Земельного Кодексу України та Закону України «Про охорону земель» передбачити заходи щодо забезпечення раціонального використання та охорони земель;

-забезпечити виконання вимог Водного Кодексу України, реалізацію заходів щодо запобіганню забрудненню водних об’єктів стічними (дощовими, сніговими) водами, заходів щодо попередження забруднення підземних вод, заходів по недопущенню скиду стічних вод, використовуючи рельєф місцевості;

-забезпечити виконання вимог статей 87-89 Водного Кодексу України, зокрема передбачити розробку проєктів та винос в натуру прибережнозахисних і водоохоронних зон та їх облаштування; дотримання обмеження господарської діяльності в прибережних захисних смугах уздовж річок, навколо водойм та інше;

 - передбачити розчищення русел річок від заростання і замулення;

 - передбачити водозабезпечення населення громади шляхом централізованого водопостачання (можливо використання вже існуючих або буріння нових свердловин);

- при розташуванні нових водозабірних свердловин забезпечити дотримання правового режиму зон санітарної охорони відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 18.12.1998 № 2024 «Про правовий режим зон санітарної охорони водних об’єктів»;

- передбачити облаштування централізованої системи водовідведення стічних вод населених пунктів громади та садівничих товариств;

- передбачити зливову каналізацію та споруди для очищення поверхневих стічних вод населених пунктів громади;

-з метою збереження водної складової природного середовища передбачити заходи щодо переведення підприємств на оборотне водопостачання;

- передбачити заходи щодо встановлення на місцевості (в натуру) меж територій та об’єктів природно-заповідного фонду, що знаходяться на території громади;

- передбачити заходи щодо проведення рекультивації земель, які зазнали змін внаслідок проведення гірничодобувних, геологорозвідувальних, будівельних та інших робіт;

- передбачити закриття кладовищ, що розташовані в межах населених пунктів та для яких санітарно-захисна зона не відповідає санітарним нормам;

 - передбачити ресурсозберігаючі, захисні, відновлювальні, санітарні та охоронні технічні заходи, стосовно зменшення негативного впливу на навколишнє середовище і щодо запобігання розвитку небезпечних процесів;

- передбачити заходи стосовно запобігання або зменшення небезпечних геологічних процесів і явищ (зони підтоплення ґрунтовими водами, зони затоплення повеневими водами);

- передбачити благоустрій та озеленення територій населених пунктів територіальної громади, створення місць рекреації та відпочинку, організацію територій зелених насаджень загального та спеціального користування;

- відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами» визначити технічні та інші заходи щодо створення умов (об’єктів) для відновлення та видалення відходів; передбачити розробку та затвердження схеми санітарного очищення населеного пункту; передбачити впровадження роздільного збору твердих побутових відходів, облаштування спеціально обладнаних майданчиків для розміщення контейнерів для тимчасового зберігання відходів;

У ході CEO провести оцінку факторів ризику i потенційного впливу на стан навколишнього природного середовища, врахувати екологічні завдання місцевого рівня в інтересах ефективного i стабільного соціально-економічного розвитку району та підвищення якості життя населення.

 

7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;

 

На основі всебічного аналізу та з метою сприяння досягненню цілей екологічної політики, встановлених на національному, регіональному та місцевому рівнях, у процесі здійснення стратегічної екологічної оцінки документу державного планування буде запропоновано ряд заходів для пом'якшення виявлених потенційних негативних наслідків для навколишнього середовища та здоров'я населення унаслідок реалізації містобудівної документації. Для невідкладного вирішення екологічних проблем необхідна широкомасштабна система комплексних заходів економічного, соціальнополітичного, технологічного та культурного характеру. Їх продуктивному вирішенню та підвищенню ефективності управління природоохоронною справою на державному та регіональному рівнях у найближчій перспективі сприятиме забезпечення виконання заходів, передбачених у звіті про стратегічну екологічну оцінку. Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки передбачається розглядати заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків на довкілля у зв’язку із впровадженням планувальних рішень Комплексного плану (у тому числі і для об’єктів, що підлягатимуть оцінці впливу на довкілля) визначені законодавством та нормативноправовими актами а також державними, обласними, районними та місцевими цільовими програмами щодо охорони та відтворення довкілля.

Серед ключових заходів, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання Комплексного плану, слід виділити: для атмосферного повітря: - інтенсивне озеленення та упорядкування санітарно-захисних зон (між джерелами забруднення та житловою забудовою); заходи спрямовані на зменшення пилового забруднення, шляхом розширення зелених смуг, насадження рослин, з гарними пилоочисними властивостями, буде запропонований перелік рекомендованих видів для озеленення територій; - впровадження енергоефективних технологій; - коригування транспортної схеми, покращення дорожнього покриття сільської та селищної вуличної мережі; - визначення найбільш енергоємних та екологічно неприйнятних для подальшого використання об'єктів житлово-комунального господарства та модернізація промислових підприємств з метою зниження викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря; - розроблення спеціальних заходів щодо охорони атмосферного повітря на випадок виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру; - здійснення постійного моніторингу за джерелами викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря. для поверхневих і підземних вод: - налагодження системи дощового каналізування; відведення поверхневого стоку з територій населених пунктів на очисні споруди з організацією попередньої очистки стоків; - впровадження водозберігаючих технологій, скорочення питомих витрат води на одиницю продукції, модернізація діючих та будівництво нових систем зворотного і повторного водопостачання, створення замкнутих систем водокористування, як для окремих підприємств, так і для промрайонів в цілому, розроблення і здійснення кожним підприємством водозберігаючих і водоохоронних заходів, удосконалення систем лімітування і моніторингу витрат і якості води; - будівництво централізованої системи водовідведення з установками повного біологічного очищення стоків; - забезпечення населеного пункту якісною питною водою; - дотримання у межах зон санітарної охорони об’єктів водопостачання; - розроблення проектів землеустрою водоохоронних зон та прибережних захисних смуг водних об’єктів; - відновлення і підтримання гідрологічного режиму та покращення екологічного стану водних об’єктів. для ґрунтового покриву: - 100% охоплення сільської території планово-подвірною санітарною очисткою; з метою попередження виникнення надзвичайних ситуацій, забруднення об’єктів довкілля та покращення гідрохімічного стану водних об’єктів на підвідомчій території необхідно забезпечити здійснення заходів з берегоукріплення, реконструкції гідротехнічних споруд, розчищення русел річок, упорядкування водоохоронних зон та прибережних захисних смуг. Здійснити заходи по встановленню розмірів і меж прибережних захисних смуг водних об’єктів на території громади; - покращення дорожнього покриття вуличної мережі населеного пункту; - проведення геохімічного обстеження території; - створення нових і підтримка існуючих лісосмуг; - здійснення заходів по боротьбі з ерозією ґрунтів, відновленню родючості та продуктивному використанню еродованих земель; - здійснення комплексу заходів з інженерної підготовки та захисту території.

для біорізноманіття: - поліпшення стану і збереження існуючих, а також створення нових зелених насаджень; - важливим для забезпечення охорони та використання зелених насаджень населених пунктів є їх інвентаризація, метою якої є одержання достовірних комплексних даних про кількість і стан зелених насаджень; ведення моніторингу стану і кількості зелених насаджень; розроблення програм, заходів з розвитку зелених зон населених пунктів; визначення основних напрямів щодо утримання, розведення і захисту зелених насаджень; - формування локальних місць рекреаційного використання з їх благоустроєм та ландшафтною організацією; - формування санітарно-захисних зон (озеленення, благоустрій).

Окрім того, комплекс проєктних рішень, що приймається для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків від планової діяльності, включатиме: - ресурсозберігаючі заходи – збереження і раціональне використання земельних та водних ресурсів, повторне їх використання та ін.; - планувальні заходи – функціональне зонування, організація санітарно-захисних зон, озеленення території та ін.; - заходи із покращення стану компонентів довкілля (атмосферного повітря, водних об’єктів, ґрунтів); - охоронні заходи – моніторинг території зон впливу планової діяльності

Також, будуть розглянуті заходи спрямовані на усунення або зменшення шкідливого впливу на людину факторів середовища життєдіяльності у відповідності до вимог Закону України «Про систему громадського здоров’я».

 

 

 

 

8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку;

Пропонується така структура Звіту  СЕО:

  1. 1.Зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування
  2. 2.Характеристика поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено
  3. 3.Характеристика стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу
  4. 4.Екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом
  5. 5.Зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування
  6. 6.Опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності - 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків
  7. 7.Заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування
  8. 8.Обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення
  9. 9.Заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення
  10. 10.Опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення
  11. 11.Резюме нетехнічного характеру інформації розраховане на широку аудиторію

 

9. Орган, до якого подаються зауваження i пропозиції, та строки їх подання.

 

Зауваження та пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту Комплексний план просторового розвитку території Остерської міської територіальної громади Чернігівського району Чернігівської області подаються до міської ради Остерської територіальної громади: вул. Незалежності, 21, м. Остер, Чернігівський р-н, Чернігівська обл., тел. +38 066-317-38-58, e-mail: box@osterska-gromada.gov.ua, сайт: https://osterska-gromada.gov.ua.

Відповідальна особа – Рак Світлана Віталіївна.

 

Термін подання зауважень і пропозицій становить 10 днів з дня оприлюднення Заяви, тобто – по 26 серпня 2024 року включно.

 

10. Повідомлення про оприлюднення Заяви про визначення обсягу СЕО:

Заяву оприлюднено на офіційному веб-сайті Остерської міської ради, а також від 15.06.2024 р. інформація доступна в 4 (чотирьох) публічних місцях:

  • на дошці оголошень за адресою: м.Остер, вул.Незалежності, 21.
  • на дошці оголошень за адресою: м.Остер, вул.Соломії Крушельницької (8-го Березня), 7-А  
  • на дошці оголошень за адресою: с.Євминка, вул.Київська, 201.
  • на дошці оголошень за адресою: с.Крехаїв, вул.Л.Українки, 55.