Запитуєте - відповідаємо
Запитуєте - відповідаємо
У лютому мені виповнюється 60 років, для виходу на пенсію за віком не вистачає пів року стажу. Чи призначать мені пенсію, якщо допрацюю ці 6 місяців? Чи призначать вже у 63 роки?
Відповідно до Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” вік виходу людини на пенсію (60, 63 або 65 років) визначає набутий нею страховий стаж. При цьому для кожного віку передбачено тривалість страхового стажу, що дає право на призначення пенсії після його досягнення.
Наявність страхового стажу, який дає право на призначення пенсії за віком, визначається на дату досягнення людиною відповідного віку.
Для призначення пенсії після досягнення віку 60 років у 2025 році потрібно мати не менше 32 років страхового стажу.
Якщо людина має страховий стаж, якого не достатньо, пенсію за віком може бути призначено після його набуття.
Тобто якщо ви працюватимете після досягнення 60-ліття і через 6 місяців набудете 32 роки страхового стажу, то ви можете звернутися за призначенням пенсії за віком одразу, як тільки буде виконано умову. Чекати досягнення 63-ліття вам не потрібно.
Довідково
Страховий стаж обчислюється по місяць, що передує місяцю звернення за призначенням пенсії.
Чи можна подати документи для призначення субсидії на найм житла, якщо наймач перебуває в Україні, а наймодавець – за кордоном?
У разі, коли внутрішньо переміщені особи, які мають намір отримати субсидію на найм житла, та власники житлових приміщень, які надають житлові приміщення для тимчасового проживання, фізично перебувають у різних населених пунктах, документи про призначення виплати можна подати дистанційно в електронному форматі через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України.
У цьому випадку наймач у власному кабінеті вебпорталу електронних послуг Пенсійного фонду України вносить необхідну інформацію в онлайн-форму заяви та договору найму, долучає копії документів (за бажанням) та зберігає сформовані документи.
Після цього заява та договір стають доступними для перегляду та підпису в особистому кабінеті наймодавця на вебпорталі Пенсійного фонду України. Наймодавець підтверджує правильність внесених наймачем відомостей до заяви, договору найму і підписує (накладає кваліфікований електронний підпис – КЕП).
Далі заяву та договір підписує наймач, використавши свій КЕП.
Підписані документи потрапляють на розгляд до Пенсійного фонду України.
Такий алгоритм дій є доступним, коли наймач житла перебуває в Україні, а наймодавець – за кордоном.
За інформацією
Головного управління Пенсійного фонду України
в Чернігівській області