Для підвищення компетентності працівників державних органів та органів місцевого самоврядування у сфері ефективної комунікації з ветеранами та ветеранками рекомендуємо ознайомитися з матеріалами семінару “Взаємодія та комунікація з ветеранами та ветеранками” та надаємо покликання на тематичні сесії семінару:

1. Взаємодія з ветеранами війни та їхніми близькими. Інтеграція на робочі місця.

Перейти до сесії: https://youtube.com/live/ngE6kjkE05U?feature=share

2. Взаємодія та комунікація з ветеранами війни, які мають досвід полону.

Перейти до сесії: https://youtube.com/live/MMUm9yjjbUM?feature=share

3. Самопідтримка під час війни. Інструменти протидії вигоранню.

Перейти до сесії: : https://youtube.com/live/drOHR6Ox_io?feature=share

4. Комунікація з людьми у горюванні та що таке невизначена втрата.

Перейти до сесії: : https://youtube.com/live/x2ys2jz5MaY?feature=share

                                                          ІНФОРМАЦІЙНА ДОВІДКА ЩОДО ПРОГРАМ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ

 

Вищою школою публічного управління (далі – Вища школа) у 2025 році розроблено загальну короткострокову програму підвищення кваліфікації з питань реінтеграції ветеранів / ветеранок на публічній службі для державних службовців  та посадових осіб місцевого самоврядування:

  • «Адаптація та реінтеграція ветеранів та ветеранок до роботи на публічній службі та цивільного життя»

Тематика програми:

  • Інклюзивний підхід до управління персоналом в державному органі. Психосоціальна підтримка.
  • Шлях ветерана(ки) та розуміння його/її потреб на кожному етапі співпраці.
  • Як підготуватися до взаємодії з ветераном(кою). Механізми взаємодії.
  • Адаптація ветеранів(ок), які повернуться на свої робочі місця. Їх реінтеграція у цивільне життя.
  • Комунікація з ветераном(кою). Ресурси стресостійкості.

 

згідно з планом-графіком за програмою заплановано навчання 150 осіб.

Вищою школою розробляється загальна короткострокова програма:

  • «Комунікація та взаємодія з ветеранами та ветеранками на державній службі»

за програмою заплановано навчання 80 державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування.

Заплановано підвищення кваліфікації публічних службовців з питань психосоціальної підтримки на публічній службі (кількість осіб), зокрема:

  • «Емоційна стійкість публічного службовця» (200)

Детальніше: https://pdp.nacs.gov.ua/courses/emotsiina-stiikist-publichnoho-sluzhbovtsia-14

  • «Підтримка ментального здоров'я в умовах війни» (100)

Детальніше: https://pdp.nacs.gov.ua/courses/pidtrymka-mentalnoho-zdorovia-v-umovakh-viiny

  • «Психосоціальна підтримка працівників на робочому місці в умовах війни та у повоєнний період» (50)

Детальніше: https://pdp.nacs.gov.ua/courses/psykhosotsialna-pidtrymka-pratsivnykiv-na-robochomu-mistsi-v-umovakh-viiny-ta-u-povoiennyi-period

  • «Психоемоційна підготовка до роботи на деокупованих територіях» (100)

Детальніше: https://pdp.nacs.gov.ua/courses/psykhoemotsiina-pidhotovka-do-roboty-na-deokupovanykh-terytoriiakh

Також, з метою підвищення кваліфікації публічних службовців в якості самоосвіти, Вищою школою розроблено та розміщено на платформі «StudyіЯ»  онлайн-курси, що охоплюють  питання взаємодії з ветеранами та ветеранками, зокрема:

  • «Мова сьогодення: комунікація з ветеранами та їхніми родинами»  

(лінк: https://study.hs.gov.ua/courses/language-of-today/) 

  Модулі курсу:

  • Хто такий ветеран.
  •  Психологічні аспекти взаємодії з ветеранами. Інструменти підтримки.
  • Етична комунікація з ветеранами.
  • Як комунікувати з родинами загиблих та безвісти зниклих.
  • Кризові ситуації і як з них виходити.
  • «Організація роботи на територіях, на яких ведуться бойові дії»

(лінк: https://study.hs.gov.ua/courses/organization-of-work-in-areas-where-hostilities-are-taking-place/)

  Модулі курсу:

  • Державна політика у сфері деокупації, реінтеграції та управління деокупованими територіями.
  • Римський статут: значення для України, можливості притягнення до відповідальності росії через юрисдикцію МКС.
  • Інформаційні загрози: методи боротьби та оцінки рівня інформаційних загроз, щоб захистити інформаційний простір.
  • Відновлення на деокупованих територіях: включаючи відбудову соціального захисту, інфраструктури та створення безпечного простору для жителів.
  • Торгівля людьми: актуальність цієї проблеми під час війни, її форми і стратегії попередження.
  • Відновлення та адміністративні послуги: робота реєстрів, ЦНАП та забезпечення безпеки персональних даних.
  • Спілкування з ветеранами: правильна взаємодіяти з ветеранами, а також із родинами загиблих і зниклих безвісти, враховуючи їхній емоційний стан, можливі тригери та основні принципи ведення діалогу.