Про підвищення компетенції працівників державних органів та органів місцевого самоврядування
Для підвищення компетентності працівників державних органів та органів місцевого самоврядування у сфері ефективної комунікації з ветеранами та ветеранками рекомендуємо ознайомитися з матеріалами семінару “Взаємодія та комунікація з ветеранами та ветеранками” та надаємо покликання на тематичні сесії семінару:
1. Взаємодія з ветеранами війни та їхніми близькими. Інтеграція на робочі місця.
Перейти до сесії: https://youtube.com/live/ngE6kjkE05U?feature=share
2. Взаємодія та комунікація з ветеранами війни, які мають досвід полону.
Перейти до сесії: https://youtube.com/live/MMUm9yjjbUM?feature=share
3. Самопідтримка під час війни. Інструменти протидії вигоранню.
Перейти до сесії: : https://youtube.com/live/drOHR6Ox_io?feature=share
4. Комунікація з людьми у горюванні та що таке невизначена втрата.
Перейти до сесії: : https://youtube.com/live/x2ys2jz5MaY?feature=share
ІНФОРМАЦІЙНА ДОВІДКА ЩОДО ПРОГРАМ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ
Вищою школою публічного управління (далі – Вища школа) у 2025 році розроблено загальну короткострокову програму підвищення кваліфікації з питань реінтеграції ветеранів / ветеранок на публічній службі для державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування:
- «Адаптація та реінтеграція ветеранів та ветеранок до роботи на публічній службі та цивільного життя»
Тематика програми:
- Інклюзивний підхід до управління персоналом в державному органі. Психосоціальна підтримка.
- Шлях ветерана(ки) та розуміння його/її потреб на кожному етапі співпраці.
- Як підготуватися до взаємодії з ветераном(кою). Механізми взаємодії.
- Адаптація ветеранів(ок), які повернуться на свої робочі місця. Їх реінтеграція у цивільне життя.
- Комунікація з ветераном(кою). Ресурси стресостійкості.
згідно з планом-графіком за програмою заплановано навчання 150 осіб.
Вищою школою розробляється загальна короткострокова програма:
- «Комунікація та взаємодія з ветеранами та ветеранками на державній службі»
за програмою заплановано навчання 80 державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування.
Заплановано підвищення кваліфікації публічних службовців з питань психосоціальної підтримки на публічній службі (кількість осіб), зокрема:
- «Емоційна стійкість публічного службовця» (200)
Детальніше: https://pdp.nacs.gov.ua/courses/emotsiina-stiikist-publichnoho-sluzhbovtsia-14
- «Підтримка ментального здоров'я в умовах війни» (100)
Детальніше: https://pdp.nacs.gov.ua/courses/pidtrymka-mentalnoho-zdorovia-v-umovakh-viiny
- «Психосоціальна підтримка працівників на робочому місці в умовах війни та у повоєнний період» (50)
- «Психоемоційна підготовка до роботи на деокупованих територіях» (100)
Детальніше: https://pdp.nacs.gov.ua/courses/psykhoemotsiina-pidhotovka-do-roboty-na-deokupovanykh-terytoriiakh
Також, з метою підвищення кваліфікації публічних службовців в якості самоосвіти, Вищою школою розроблено та розміщено на платформі «StudyіЯ» онлайн-курси, що охоплюють питання взаємодії з ветеранами та ветеранками, зокрема:
- «Мова сьогодення: комунікація з ветеранами та їхніми родинами»
(лінк: https://study.hs.gov.ua/courses/language-of-today/)
Модулі курсу:
- Хто такий ветеран.
- Психологічні аспекти взаємодії з ветеранами. Інструменти підтримки.
- Етична комунікація з ветеранами.
- Як комунікувати з родинами загиблих та безвісти зниклих.
- Кризові ситуації і як з них виходити.
- «Організація роботи на територіях, на яких ведуться бойові дії»
(лінк: https://study.hs.gov.ua/courses/organization-of-work-in-areas-where-hostilities-are-taking-place/)
Модулі курсу:
- Державна політика у сфері деокупації, реінтеграції та управління деокупованими територіями.
- Римський статут: значення для України, можливості притягнення до відповідальності росії через юрисдикцію МКС.
- Інформаційні загрози: методи боротьби та оцінки рівня інформаційних загроз, щоб захистити інформаційний простір.
- Відновлення на деокупованих територіях: включаючи відбудову соціального захисту, інфраструктури та створення безпечного простору для жителів.
- Торгівля людьми: актуальність цієї проблеми під час війни, її форми і стратегії попередження.
- Відновлення та адміністративні послуги: робота реєстрів, ЦНАП та забезпечення безпеки персональних даних.
- Спілкування з ветеранами: правильна взаємодіяти з ветеранами, а також із родинами загиблих і зниклих безвісти, враховуючи їхній емоційний стан, можливі тригери та основні принципи ведення діалогу.